Copy Tracs
Copy Tracs zorgt ervoor dat de gebruikers makkelijk en snel kunnen kopiëren. We koppelen het kopieerapparaat – of multifunctional – aan het betreffende (bibliotheek)beheersysteem. Zowat alle bestaande modellen en uitvoeringen kunnen gekoppeld worden.
Hoe werkt het?
De gebruiker dient zich kenbaar te maken, dit kan via elke bestaande ID. Nadat de gebruiker zich kenbaar heeft gemaakt, wordt allereerst bij het beheersysteem gevraagd of deze gebruiker mag kopiëren. De gebruiker kan nu eenvoudig printen. Zowel vanop de computer als bij het kopieerapparaat kan de gebruiker zijn printopdrachten raadplegen (vanuit Time Tracs) en deze beheren: volgorde bepalen, mogelijkheid om te verwijderen, aanpassen van kleuren en aantallen,…
Aan het kopieerapparaat kan de gebruiker een timer raadplegen. Bovendien krijgt hij ook een overzicht van de te maken kosten en zijn tegoed.
De schulden die door het kopiëren worden gemaakt, worden doorgegeven aan het (bibliotheek)beheersysteem. De gebruiker zal deze schulden – net zoals alle andere schulden – aan de betaalautomaat kunnen voldoen.
De bibliotheek of het bedrijf kan differentiëren in tarieven: verschillende tarieven afhankelijk van kleur en formaat, of afhankelijk van het gebruikersprofiel.
Optionele uitbreiding: BYOD Printing
BYOD is een term die de afgelopen jaren steeds vaker terugkomt op de werkvloer, maar ook in het dagelijkse leven. Het staat voor ‘Bring Your Own Device’ oftewel ‘breng je eigen apparaat mee’.
Met deze optie kunnen de leden of dagtoeristen met een eigen device (smartphone, tablet en laptop) gebruik maken van de bestaande printmogelijkheden in de bibliotheek.
- Differentiatie in tarieven afhankelijk van profiel
- Dagtoeristen moeten tegoed opgebouwd hebben