Tracs Systems NV
Time Tracs2025-11-05T11:41:58+01:00

Time Tracs

Zeg vaarwel tegen onnodige administratieve taken en ontzorg jouw medewerkers. Time Tracs is een geïntegreerd en beveiligd beheer-, reservering- en rapporteringsysteem voor publieke toegankelijke computers in (openbare) instellingen zoals bibliotheken, universiteiten, hogescholen, openleercentra en cybercafés. Daarnaast zijn er ook modules voor het reserveren van werk- en studieplekken en voor het printen vanaf een eigen toestel.

De administratieve rompslomp omtrent het reserveren en beheren van publieke pc’s of werkplekken is verleden tijd. Bovendien worden de computers door de integratie met DeepFreeze beveiligd tegen wijzigingen van instellingen en ongewenste downloads. Met Time Tracs kunnen klanten (gebruikers) van deze instellingen autonoom een computersessie reserveren voor het gratis of betalend gebruik van Microsoft Windows compatibele toepassingen. Indien u betalend internet wenst kan dit ook zonder probleem ingesteld worden met eventueel vrije krediet per dag of per maand.

Het printbeheer van Time Tracs wordt (indien gewenst) naadloos gekoppeld aan Copy Tracs. Zo wordt het mogelijk dat de lener zelf zijn prints aan de copier of de netwerkprinter kan afhalen door middel van identificatie.

De eigenschappen van het te printen document kunnen door de gebruiker zelf gekozen en zelf gewijzigd worden. Zowel gebruikers als medewerkers kunnen documenten herprinten.

Ben je op zoek naar een oplossing voor het printen vanaf een eigen toestel? Kijk dan hier. 

Time Tracs zal, na notificatie van de gebruiker dat de sessie ten einde is, automatisch de gebruiker uitloggen bij het einde van de sessie en de computer automatisch terug initialiseren met een ‘cleane’ desktop voor de volgende gebruiker.

De beheerders kunnen via de statistieken module statistische informatie betreffende het gebruik van de publieke computers genereren.

Werk- en studieplek beheer

Ontdek de nieuwe werk- en studieplekreservatiemodule van Time Tracs ontworpen om het beheer van je bibliotheek te vereenvoudigen. Beheer en stroomlijn de reserveringen van  werk- en studieplekken. Met real-time updates en flexibele instellingen, biedt deze module een krachtige oplossing voor het optimaliseren van je bibliotheekbeheer en het verbeteren van de gebruikerservaring.

Ontdek de nieuwe werk- en studieplekreservatiemodule van Time Tracs ontworpen om het beheer van je bibliotheek te vereenvoudigen. Beheer en stroomlijn de reserveringen van  werk- en studieplekken. Met real-time updates en flexibele instellingen, biedt deze module een krachtige oplossing voor het optimaliseren van je bibliotheekbeheer en het verbeteren van de gebruikerservaring.

Hoe dat gaat in de praktijk?

We nemen je graag mee in de klantbeleving. Scroll je mee naar beneden?

  1. Aanmelden: Log in op het klantenportaal en kiest in het dashboard voor ‘werk- en studieplek reservatie’.
  2. Kies je plek: Selecteer de datum, locatie en het gewenste tijdstip. Bekijk beschikbare plekken op basis van een plattegrond en foto’s.
  3. Beheer je reservaties: Bekijk je toekomstige reservaties in ‘mijn reservaties’. Meld je aan met de code of QR-code op de werkplek

Wat kan deze nieuwe module voor jouw bibliotheek betekenen?

  • Flexibel beheer: Stel tijdslimieten in en beheer reserveringen eenvoudig met een overzichtelijke interface.

  • Verhoog efficiëntie: Laat bezoekers zelf reserveren en ontvang automatische bevestigingen en herinneringen.

  • Verbeterde klantbeleving: Bezoekers kunnen beschikbare plekken bekijken via een plattegrond met foto’s en details. Om aan te melden geeft je bezoeker eenvoudig weg de code van de werkplek in die je kan terugvinden op de sticker die op de werkplek voorzien is. Anderzijds kan je ook de QR-code op de sticker scannen en hier aangeven dat jij het bent door in te loggen met je klantgegevens.

Heb je vragen over een van de Time Tracs modules?

Foto’s

Een greep uit onze vele referenties

Go to Top